شرکت پارس سمن طب، تولید کننده ایمپلنت دندان 

اطلاعات تماس
ایمپلنت

آشنایی با انواع ایمپلنت ایرانی

آشنایی با انواع ایمپلنت ایرانی

کاربرد و اثربخشی ایمپلنت های دندانی هر روز در حال گسترش است. تولیدکنندگان زیادی در سراسر جهان وجود دارند که قطعات ایمپلنت دندان را تولید می کنند. طبق آمار اعلام شده توسط ایالات متحده، حدود 10 درصد از جمعیت جهان به ایمپلنت دندان نیاز دارند. بنابراین ایران نیز تولید ایمپلنت را آغاز کرد و ایمپلنت ایرانی یکی از انواع ایمپلنت هایی است که در سالهای اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده است. در این مقاله به معرفی انواع ایمپلنت ایرانی اشاره خواهیم کرد.

ایمپلنت ایرانی

بدیهی است که یک گزینه مهم در افزایش کیفیت هر محصول تولیدی، سابقه و تجربه کارخانه تولیدی است. ایمپلنت های ایرانی سابقه طولانی ندارند و چند سالی بیشتر از ساخت آن نمی گذرد. این نقطه تعیین می کند که چقدر باید از این پروتزها انتظار داشته باشید. ایمپلنت های تیتانیوم ایرانی در گریدهای مختلفی تولید می‌شوند. اتصالات این ایمپلنت ها نیز به شکل شش ضلعی و هشت ضلعی طراحی شده است. انواع ایمپلنت ایرانی فعال در بازارهای ایران گواهینامه تایید کیفیت را از سازمان استاندارد پزشکی ایران دریافت کرده اند. اما برای اطمینان از کیفیت بالاتر، این برندها باید مورد تایید سازمان های بین المللی باشند.

ایمپلنت ایرانی

مزایای استفاده از ایمپلنت ایرانی

هر کدام از برندهای ایمپلنت ایرانی با اهداف خاصی شروع به فعالیت در این صنعت کردند، اما در ادامه می خواهیم به مزایای ایمپلنت ایرانی بپردازیم:

  • دسترسی آسان به قطعات ضروری:
    به طور کلی دسترسی به تجهیزات و قطعات ایمپلنت ایرانی از برندهای خارجی آسان است و برخی از قطعات ایمپلنت خارجی ممکن است به دلیل تحریم ها به سختی پیدا شوند.
  • قیمت مناسب:
    با استفاده از ایمپلنت های ایرانی می توانید هزینه ایمپلنت را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. ایمپلنت ایرانی با هدف کاهش هزینه برای شهروندان و خروج ارز از کشور فعالیت خود را آغاز کردند.
  • تشویق به حمایت از تولید داخلی:
    صنعت ایمپلنت در ایران نسبت به سایر کشورهای تولید کننده جدید است و شما می توانید با استفاده از برندهای ایرانی ایمپلنت از این طریق از آن حمایت کنید.
  • استفاده از مواد با کیفیت:
    تولیدکنندگان ایمپلنت ایرانی به استانداردها و مقررات سختگیرانه بین المللی پایبند هستند و اطمینان حاصل می کنند که محصولاتشان بالاترین استانداردهای کیفیت را دارد.

مزایای استفاده از ایمپلنت ایرانی

بهترین برندهای ایمپلنت ایرانی

از معروف ترین انواع ایمپلنت ایرانی می توان به تولیدکنندگان زیر اشاره کرد:

  • درین کاشت مانا
  • نیک کاشت آسیا
  • کوشا فن پارس
  • کیمیا کاشت اطبا
  • ایمپلنت میثاق
  • ایمپلنت دندان IHIC

بهترین برندهای ایمپلنت ایرانی

درین کاشت مانا

یکی از انواع ایمپلنت ایرانی شرکت دارین کاشت مانا است که در سال 1376 با هدف نوآوری و افزایش کیفیت ایمپلنت های داخلی فعالیت خود را آغاز کرد و در سال 1377 طرح رسمی خود را اعلام کرد و در سال 1378 تولید ایمپلنت های خود را آغاز کرد.

از برندها و محصولات معروف این شرکت می توان به ایمپلنت 3a اشاره کرد. ایمپلنت های ایرانی 3a از سطوح SLActive استفاده می کنند. ایمپلنت 3a با استفاده از تیتانیوم گرید 5 ساخته شده است و اندازه های این ایمپلنت 3.7، 4، 4.5، 5 اینچ و ارتفاع 8، 10، 12، 14 اینچ می باشد.

نیک کاشت آسیا

شرکت نیک کشت آسیا، از دیگر انواع ایمپلنت ایرانی است که از سال 1368 فعالیت خود را آغاز کرد و به دلیل عدم توانایی در رقابت از نظر هزینه پیوند با کشورهای شرق آسیا، این پروژه برای مدتی متوقف شد. نیک کاشت آسیا در سال 96 از ایمپلنت سینابیونیک و 200 محصول دیگر رونمایی کرد. ایمپلنت های این شرکت مجوز لازم از شرکت ایمپلازا در آلمان را گرفته شده است.

کوشا فن پارس

ایمپلنت اویتا نام سیستم های ایمپلنت ایرانی کوشا وان پارس می باشد. ایمپلنت های این شرکت در قطرهای 3.3، 3.7، 4، 4.5 و 5 و ارتفاع 6، 8، 10، 12 و 14 موجود است.

کیمیا کاشت اطبا

کیمیا کاشت اطبا اولین تولیدکننده انواع ایمپلنت ایرانی از 23 فروردین 1395 با حضور رئیس جمهور و وزرای صنعت معدن، تجارت و بهداشت شروع به تولید کرد. البته این شرکت از سال 1391 قبل از تولید ایمپلنت تحقیقات و فعالیت هایی را انجام داده است.

آستانه کیمیا کاشت از دستگاه CNC سوئیسی برای تولید ایمپلنت استفاده می کند و توانسته از خروج 2 میلیون دلار از کشور جلوگیری کند. آستانه کیمیا کشت 198 محصول مختلف با استفاده از تیتانیوم درجه 4 و 5 تولید می کند.

ایمپلنت میثاق

ایمپلنت دندان ایرانی میثاق یکی دیگر از نام های مورد اعتماد در صنعت ایمپلنت ایرانی است. طیف گسترده محصولات این برند برای پاسخگویی به شرایط مختلف دندانی و آناتومیکی طراحی شده است. نام تجاری Mithaq  به تعهد خود به تحقیقات پیشرفته و تولیدات با کیفیت خود افتخار می کند و به طور مستمر برای بهبود طراحی و عملکرد ایمپلنت تلاش می کند.

ایمپلنت IHIC

ایمپلنت دندان IHIC یک برند معروف و با کیفیت ایرانی در سطح جهانی است. این برند با تمرکز بر تولید ایمپلنت های با دقت بالا با استفاده از تکنیک های ساخت پیشرفته، تضمین می کند که هر ایمپلنت به دقت برای تناسب و پایداری مطلوب طراحی شده است. این برند معروف از انواع ایمپلنت ایرانی، همچنین با تمرکز بر نوآوری و بهبود مستمر متمایز است و آخرین راه حل ها را به دندانپزشکان ارائه می دهد.

قیمت ایمپلنت ایرانی

وقتی صحبت از ایمپلنت ایرانی می شود، عوامل مقرون به صرفه زیادی برای این روش وجود دارد. کیفیت و نوع ایمپلنت های مورد استفاده، روش های تشخیصی و ارزیابی، تجربه و اعتبار جراح دندانپزشک و نیاز به هر گونه درمان اضافی دندان نقش مهمی در تعیین هزینه کل دارد. برای بیماران مهم است که با متخصصان دندانپزشکی واجد شرایط مشورت کنند که می توانند برنامه های درمانی شخصی و اطلاعات روشنی در مورد هزینه های مربوطه ارائه دهند.

قیمت ایمپلنت ایرانی

سخن نهایی

همانطور که در این مقاله به آن پرداختیم، که در سالهای اخیر بسیاری از برندهای معروف در ایران اقدام به تولید ایمپلنت دندان می کنند. هر کدام از این برندها با توجه به تجربه و سال ها فعالیت خود نمونه های دندانی مختلفی را به بازار پزشکی ایران معرفی کرده اند. یکی از بهترین ویژگی های ایمپلنت های ایرانی قیمت مناسب آن نسبت به پروتزهای وارداتی است.

نمی توان نادیده گرفت که با انتخاب برند در بین انواع ایمپلنت ایرانی، هزینه های مورد نیاز برای ایمپلنت دندان به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. اما آنچه مسلم است اهمیت انکارناپذیر کیفیت بالا در موفقیت نهایی ایمپلنت دندان است. بنابراین پیشنهاد می کنیم به جای اینکه به دنبال قیمت پایین در بین انواع ایمپلنت های ایرانی باشید، کیفیت برند مورد نظر خود را بررسی کنید.

سوالات متداول

  1. بهترین برند از انواع ایمپلنت ایرانی کدام است؟
    کیفیت برندهای ایمپلنت ایرانی به هم نزدیک است اما در بین این برندها کیمیا کاشت اطبا و دیرین کاشت مانا اطلاعات بیشتری در مورد محصولات خود ارائه کرده اند و تا حدودی می توانند به عنوان بهترین ایمپلنت های ایرانی معرفی شوند.
  2. ماندگاری ایمپلنت ایرانی چقدر است؟
    ایمپلنت دندان حدود 15 تا 20 سال عمر مفید دارد. اما طول عمر ایمپلنت به عوامل مختلفی از جمله برند ایمپلنت، سطح تجربه پزشک، سطح بهداشت دهان و دندان و میزان مراقبت شخصی بستگی دارد. آنچه مسلم است به طور کلی طول عمر ایمپلنت های ایرانی نسبت به ایمپلنت با کیفیت خارجی کمتر است.
  3. ایمپلنت ایرانی بهتر است یا خارجی؟
    ایمپلنت خارجی معتبر از کیفیت بالاتری نسبت به ایمپلنت ایرانی برخوردار است. اگر کیفیت، طول عمر و موفقیت درمان برای شما در اولویت است، از برندهای خارجی استفاده کنید. اما اگر بودجه ای که برای پیوند خود در نظر گرفته اید محدود است، می توانید از پیوندهای ایرانی استفاده کنید. ایمپلنت های ایرانی کیفیت خوبی دارند و ممکن است در درازمدت دسترسی به قطعات آن آسان تر باشد.

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 3 =