ایمپلنت فوری چیست و پیاده سازی آن چقدر طول میکشد؟

فهرست مطالب
ایمپلنت فوری چیست و پیاده سازی آن چقدر طول میکشد؟

هنگامی که صحبت از ایمپلنت ایرانی می شود بیشتر افراد یک فرایند طولانی مدت را در ذهن خود تصور می کنند. خوشبختانه این روزها با روی کار آمدن ایمپلنت فوری این مشکل حل شده است و دیگر خبری از پروسه های طولانی مدت و وقت گیر نیست. اینکه ایمپلنت فوری چیست و پیاده سازی آن چقدر طول میکشد موضوعی است که قصد داریم در این مطلب به طور جامع به آن بپردازیم.

ایمپلنت فوری چیست؟

ایمپلنت فوری در واقع همان ایمپلنت معمولی است که با روشی متفاوت و در مدت زمان کمتری کاشته میشود. در ایمپلنت معمولی عموما دندانپزشک پس از کشیدن دندان تا ترمیم محل استخوان و لثه صبر میکند. این پروسه ممکن است چند هفته نیز طول بکشد.

در ادامه روند پایه ایمپلنت توسط دندانپزشک کاشته می شود و مجددا باید تا زمان جوش خوردن استخوان و بهبودی کامل صبر کرد. پس از گذشت چند ماه دندانپزشک اقدام به قرار دادن پروتز ایمپلنت میکند و همانطور که مشخص است این فرایند ممکن است به چند ماه زمان نیاز داشته باشد.

در مورد ایمپلنت فوری داستان متفاوت است و شما می توانید در مدت زمانی بسیار کوتاه صاحب دندانی زیبا و با کیفیت شوید. ایمپلنت فوری یک روش پیشرفته است که این روزها توانسته به محبوبیت زیادی دست پیدا کند.

 

بیشتر بخوانید: علت درد ایمپلنت دندان و راهکار برای درمان آن

 

مدت زمان کاشت ایمپلنت فوری

کاشت ایمپلنت فوری پروسه ساده ای است و عموما در چند مرحله و در مدت چند ساعت انجام می گیرد. این فرایند از چند مرحله اصلی تشکیل شده است که از میان آنها میتوان به ارزیابی، جراحی و تثبیت ایمپلنت اشاره کرد.

نحوه کاشت ایمپلنت فوری به این شکل است که در روز جراحی ایمپلنت‌ ها به صورت مستقیم در استخوان جایگذاری می شوند. انجام این کار ممکن است به چند ساعت زمان نیاز داشته باشد. پس از اتمام کار شما به راحتی می توانید به فعالیت های روزانه خود ادامه دهید.

فرایند بهبودی بعد از کاشت ایمپلنت فوری نیز در افراد مختلف ممکن است یکسان نباشد و از چند هفته تا چند ماه طول بکشد. ایمپلنت فوری در کمترین زمان در استخوان تثبیت می گردد و یک انتخاب بسیار مناسب برای افرادی است که به دنبال یک راه حل فوری برای کاشت دندان هستند.

مزایای ایمپلنت فوری چیست؟

ایمپلنت فوری دارای مزایای بسیاری است که مهم ترین آنها عبارتند از:

  • نتایج فوری
  • ظاهر طبیعی دندان
  • بدون نیاز به پیوند استخوان
  • ایجاد وقفه کمتر در فعالیت های روزانه
  •  زمان بهبودی کمتر
  • راه حلی دائمی و ماندگار
  • پرتر نشان دادن شکل صورت
  • ایجاد اختلالات فیزیکی کمتر برای استخوان و بافت اطراف

 

مزایای ایمپلنت فوری چیست؟

بیشتر بخوانید: بعد از ایمپلنت چی بخوریم؟

 

 فرایند جراحی و نحوه قرارگیری ایمپلنت فوری در دهان

در این بخش از مطلب قصد داریم در مورد مراحل جراحی و نحوه قرارگیری ایمپلنت فوری در دهان با شما عزیزان صحبت کنیم.

کشیدن دندان

اگر قصد انجام ایمپلنت فوری را دارید و دندان شما هنوز در قوس فکی است حتما باید کشیده شود. جراح با دقت کامل اقدام به بی حس کردن دندان شما کرده و پس از گذشت چند دقیقه آن را می کشد.

قرار دادن ایمپلنت

پس از اتمام فرایند کشیدن دندان نوبت به قرار دادن ایمپلنت فوری می رسد. برای انجام این کار استخوان فک توسط دریل های ظریف دندانپزشکی سوراخ شده تا فضا برای کاشت ایمپلنت فوری ایجاد گردد. در این مرحله شما دردی را احساس نخواهید کرد به دلیل اینکه این ناحیه به طور کامل بی حس شده است. در ادامه پایه یا فیکسچر ایمپلنت وارد حفره ای که به وسیله جراح ایجاد شده می شود.

 

بیشتر بخوانید: عمر ایمپلنت دندان چه مدت می‌باشد؟

 

تقویت ایمپلنت و قرار دادن روکش

برای جذب سریع تر پایه توسط استخوان و بهبودی کوتاهتر فضای اطراف آن، جراح اقدام به تقویت اطراف پایه با پودر استخوان میکند. چنانچه تراکم استخوان مناسب باشد جراح بارگذاری روکش ایمپلنت را انجام می دهد. لازم به ذکر است که در بیشتر مواقع این روکش موقتی بوده و تا زمان آماده شدن پروتز اختصاصی مورد استفاده قرار می گیرد.

بخیه کردن لثه

پس از قرار گرفتن پایه و اباتمنت، جراح اقدام به بخیه لثه اطراف آن میکند و بعد از مدتی بهبودی به طور کامل حاصل می شود. بعد از گذشت چند هفته روکش شما آماده شده و توسط جراح نصب می گردد.

مراقبت های پس از جراحی ایمپلنت فوری

برای اینکه بهترین نتیجه را از جراحی ایمپلنت فوری بگیرید لازم است مراقبت های زیر را انجام دهید:

  • استفاده منظم از مسواک و نخ دندان: پس از ایمپلنت فوری حتما به صورت منظم از مسواک و نخ دندان استفاده کنید. انجام این کار کمک بسیاری به جلوگیری از ایجاد عفونت و التهاب میکند.
  • مراجعه به دندانپزشک برای چکاپ: پس از انجام ایمپلنت فوری بهتر است هر 6 ماه یکبار برای چکاپ و بررسی شرایط آن به دندانپزشک مراجعه کنید.
  • پرهیز از مصرف مواد غذایی سفت و سخت: مواد غذایی سفت و سخت ممکن است به ایمپلنت آسیب برسانند. تا جایی که امکان دارد از غذاهای نرم استفاده کنید.
  • مصرف داروهای تجویز شده: اگر پس از کاشت ایمپلنت فوری احساس درد داشتید بهتر است از مسکن هایی که پزشک برایتان تجویز کرده استفاده کنید.

 

مراقبت های پس از جراحی ایمپلنت فوری

بیشتر بخوانید: ایمپلنت دیجیتال برای چه کسانی مناسب است؟

 

سخن پایانی

این روزها ایمپلنت فوری یک روش پیشرفته و موثر برای جایگزینی دندان‌ های از دست رفته به شمار میرود. این روش این امکان را برای شما فراهم میسازد که در کمترین زمان دندان های از دست رفته خود را جایگزین کنید. این فرایند عموما در یک جلسه انجام می شود و زمان زیادی را از شما نمی گیرد.

ایمپلنت فوری دارای مزایای بسیاری است که در طول متن به مهم ترین آنها اشاره کردیم. این مزایا باعث شده اند که هر روز افراد بیشتری تمایل به استفاده از این روش داشته باشند. اگر شما نیز به دنبال یک روش درمانی موثر و سریع هستید توصیه میکنیم ایمپلنت فوری را امتحان کنید.

سوالات متداول

  1. ماندگاری ایمپلنت دندان به روش فوری چقدر است؟
    چگونگی استفاده و نگهداری بیمار تاثیر زیادی در ماندگاری ایمپلنت فوری دارد. اگر بهداشت دهان و دندان را به خوبی رعایت کنید و مانع از وارد آمدن فشار و ضربه به ایمپلنت شوید می توانید انتظار ماندگاری طولانی مدت از این دندان ها را داشته باشید. اگر مراقبت های لازم انجام شوند طول عمر ایمپلنت فوری می تواند بین 15 تا 20 سال باشد.
  2. دلیل ایجاد عفونت در زمان انجام ایمپلنت فوری چیست؟
    عفونت هم در ایمپلنت فوری و هم در ایمپلنت معمولی ممکن است رخ دهد که دلیل آن نفوذ باکتری ها به ناحیه اطراف ایمپلنت است. این مسئله می تواند باعث ایجاد التهاب و آسیب به بافت های اطراف ایمپلنت شود.
  3. آیا هزینه ایمپلنت فوری دندان بیشتر از ایمپلنت معمولی است؟
    بله، به دلیل اینکه این روش در مدت یک جلسه انجام می شود و به تخصص زیادی نیاز دارد هزینه آن از ایمپلنت معمولی بیشتر است.
امتیاز شما

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 6 =