بعد از ایمپلنت چی بخوریم؟

فهرست مطالب
بعد از ایمپلنت چی بخوریم

بسیاری از افراد برای حفظ زیبایی و سلامت دندان ها از روش های مدرن و امروزی مختلفی استفاده می کنند. یکی از برترین و پر طرفدار ترین نمونه از این روش ها، انجام ایمپلنت برای دندان ها می باشد. شاید تا به حال از خود پرسیده باشید که بعد از ایمپلنت چی بخوریم؟ اگر قصد انجام این کار را دارید برای دریافت مشاوره و خرید ایمپلنت ایرانی مورد نیاز می توانید به سایت شرکت پارس سمن طب مراجعه کنید.

تغذیه بعد از ایمپلنت دندان

بسیاری از شما می پرسید بعد از ایمپلنت چی بخوریم؟ در پاسخ به این سوال خوب است بدانید که بعد از انجام این کار تغذیه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. از این رو برای بهبود زخم ها و جوش خوردن سریع تر آن ها بعد از انجام این کار باید یک برنامه غذایی مناسب داشته باشید. البته این رژیم غذایی فقط تا مدت کوتاهی پس از انجام این جراحی باید رعایت شود و پس از آن می توانید هر چه تمایل دارید میل کنید.

اگر این موارد را رعایت کنید، فشار کمی بر روی زخم ها وارد شده و ایمپلنت ها هر چه سریع تر جوش می خورند. از طرفی احتمال بروز عفونت و خونریزی پس از انجام این جراحی به شدت کاهش می یابد.

 

تغذیه بعد از ایمپلنت دندان

بیشتر بخوانید: عمر ایمپلنت دندان چه مدت می‌باشد؟

 

بعد از ایمپلنت چه باید بخوریم؟

در پاسخ به سوال بعد از ایمپلنت چی بخوریم؟ باید بگوییم که پزشک جراح یک برنامه غذایی مناسب برای شما در نظر می گیرد و شما باید طبق همان عمل کنید. با رعایت این نکات می توانید دوره نقاهت کوتاهی پس از انجام این کار داشته باشید و در مدت زمان بسیار کمی زخم ها بهبود می بخشند. دقت داشته باشید که هر ماده غذایی که در این دوران مصرف می کنید باید خنک بوده و یا ولرم باشند. بهترین مواد غذایی که در این دوره می توانید از آن ها استفاده کنید، عبارتند از:

  • مواد غذایی نرم مانند سوپ و آش
  • خورشت مرغ، مرغ کباب شده
  • تخم مرغ، ماهی و ماکارونی
  • میوه و سبزیجات
  • پوره شیر و موز، گلابی، هلو و سایز میوه های میکس شده
  • پوره سیب زمینی و سایر سبزیجات نرم شده، البته دقت داشته باشید که محصول انتخابی باید فاقد مواد اسیدی باشند.
  • لبنیات خنک مانند ماست، شیر و بستنی
  • نوشیدن چای به صورت روزانه به منظور بهبود زخم ها
  • مصرف مداوم عسل برای جلوگیری از بروز التهاب و عفونت در لثه و دندان ها

غذاهای مفید بعد از جراحی ایمپلنت

یکسری از مواد غذایی به دلیل مواد معدنی و ویتامین هایی که دارند، می توانند برای بهبود روند این جراحی مفید باشند. مهم ترین و موثرترین نمونه از این مواد غذایی عبارتند از:

  1. تخم مرغ: این ماده غذایی سرشار از پروتئین بوده و می تواند پروتئین مورد نیاز برای بدن فرد را در این دوران تامین کند.
  2. حبوبات: این مواد غذایی نیز باید به خوبی پخته شده و نرم شوند. از این مواد به دلیل داشتن پروتئین زیاد می توان در این دوران استفاده کرد.
  3. ماهی: شما در این دوره می توانید از ماهی پخته و نرم شده استفاده کنید. بهتر است این ماده غذایی را آب پز کرده و سپس مورد استفاده قرار دهید.
  4. سوپ: این غذا اگر با مقداری گوشت چرخی و یا له شده پخته شود، می تواند بسیار مقوی بوده و ویتامین ها و پروتئین های مورد نیاز بدن را در این دوران تامین کند.
  5. پنیر: این این ماده بافت نرمی دارد و یک منبع غنی از کربوهیدرات است. از این رو برای مصرف در این دوران بسیار مناسب است.
    غلات پخته: اگر غلات را به خوبی پخته و نرم کنید، می توانند منبع مناسبی برای تامین این ماده غذایی باشند. با توجه به نرم بودن آن ها می توان گفت که گزینه مناسبی برای تامین کربوهیدرات مورد نیاز بدن می باشند.
  6. شیرینی نرم: اگر به خوردن شیرینی ها در این دوران تمایل داشته باشید می توانید مقدار مناسبی از آن را استفاده کنید.
  7. میوه و سبزیجات: در پاسخ به سوال بعد از ایمپلنت چی بخوریم؟ خوب است بگوییم که شما باید از گروه های غذایی مختلف در این دوران استفاده کنید. یکی دیگر از این مواد میوه و سبزیجات هستند. شما می توانید آن ها را رنده کرده و یا این که له کنید. همچنین می توانید آن ها را پخته و یا حتی سرخ نمایید.
  8. نوشیدنی ها: یکی دیگر از گروه های غذایی بسیار لازم و ضروری در این دوران، نوشیدنی ها هستند. این مواد نباید گازدار باشند. از طرفی تا جای ممکن باید خنک باشند و هرگز نباید آن ها را به صورت داغ مصرف کنید.

 

غذاهای مفید بعد از جراحی ایمپلنت

بیشتر بخوانید: چرا ایمپلنت دندان لق می‌شود؟

مدت زمان برنامه رژیم غذایی بعد از ایمپلنت

حال که به سوال بعد از ایمپلنت چی بخوریم؟ پاسخ دادیم، خوب است بدانیم که این برنامه غذایی باید تا مدت مشخص رعایت شود. دقت داشته باشید که در دوران نقاهت پس از این جراحی باید از کشیدن سیگار و مصرف الکل خودداری کنید. سیگار به دلیل داشتم نیکوتین مشکلاتی در این ناحیه ایجاد کرده و روند بهبود زخم را کند می کند. حداقل به مدت ۲۴ ساعت بعد از انجام این کار باید از سوپ های میکس شده خنک استفاده کنید. هر گونه ماده غذایی داغ در این بازه زمانی می تواند باعث تشدید خونریزی در این ناحیه شود. تا یک ساعت اول بعد از این جراحی هیچ چیزی نخورید و بعد از آن که سفنج ها و گاز ها را از داخل دهان برداشتید، مقدار کمی آب خنک بنوشید.

شما باید غذا خوردن در این مرحله را با آب خنک شروع کنید. در مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت اول بعد از این جراحی نباید برای نوشیدن آب و دیگر نوشیدنی ها از نی استفاده کنید. در غیر این صورت لخته های خونی در اطراف ناحیه مورد نظر شل شروع و خونریزی ها زیاد تر می شوند. بهتر است که تا سه هفته بعد از این جراحی رژیم غذایی مناسبی داشته باشید و پس از آن می توانید از برنامه غذایی قبلی خود استفاده کنید.

 

مدت زمان برنامه رژیم غذایی بعد از ایمپلنت

بیشتر بخوانید: عوارض ایمپلنت دندان

 

ممنوعیت های خوراکی بعد از ایمپلنت

حال که متوجه شدیم بعد از ایمپلنت چی بخوریم؟ خوب است بدانید در دوران نقاهت پس از انجام این کار باید از خوردن برخی از مواد غذایی نیز پرهیز کنید. برخی از مواد غذایی اثرات سوء داشته و می توان دوره درمان را طولانی تر کند. مهم ترین مواد غذایی که باید از خوردن آن ها بعد از انجام این کار پرهیز کنید، عبارتند از:

  • میوه هایی مانند کیوی، پرتقال و … که خاصیت اسیدی دارند.
  • ذرت بو داده به دلیل داشت پوست محکم می تواند سبب آسیب و بروز عفونت در این ناحیه شود.
  • مواد غذایی که دارای ادویه فراوانی هستند، لثه ها را تحریک کرده و باعث التهاب در این نواحی می شوند.
  • مواد غذایی که چسبنده و ترد هستند نیز می توانند احتمال بروز خونریزی و التهابات در این نواحی را بیش تر کنند.
  • مواد غذایی سخت و سفتی مانند نان سفت شده
  • انواع نوشیدنی های گازدار و یا حاوی الکل
  • مغز های مختلف مانند پسته، بادام، فندق و …

 

 

کلام آخر

در پاسخ به سوال بعد از ایمپلنت چی بخوریم؟ گفتیم که شما بعد از انجام این کار باید یک برنامه غذایی مناسب داشته باشید. برای آن که یک جراحی ایمپلنت موفق را تجربه کنید خوب است که به سایت شرکت پارس سمن طب مراجعه کرده و از محصولات متنوع و بی نظیر این مجموعه استفاده کنید. این شرکت با کیفیت ترین نمونه از این محصولات را فراهم نموده و در بهترین قیمت ها در اختیار افراد قرار می دهد. شرکت پارس سمن طب تولید کننده ایمپلنت میباشد.

سوالات متداول

  1. قیمت ایمپلنت ها چگونه تعیین می شود؟
    قیمت این محصولات با توجه به فاکتور هایی مانند جنس محصول، میزان کیفیت، برند سازنده و … تعیین می شوند.
  2. بعد از ایمپلنت چند وعده غذایی باید مصرف کنیم؟
    شما می توانید سه وعده غذایی در این دوران مصرف کنید فقط باید به نوع غذا هایی که می خواهید استفاده کنید، توجه داشته باشید.
  3. آیا در ۲۴ ساعت اول بعد از انجام این جراحی می توانیم غذا بخوریم؟
    بهتر است که در ۲۴ ساعت اول بعد از این جراحی فقط نوشیدنی های خنک استفاده کنید.
امتیاز شما

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + پانزده =