ایمپلنت دیجیتال چیست؟ بررسی مزایا و معایب

فهرست مطالب
ایمپلنت دیجیتال چیست؟

امروزه افراد برای زیبا تر دیدن شدن اقدامات مختلفی انجام می دهند. یکی از این کار ها بسیار پر طرفدار بوده و نظر افراد زیادی را به خود جلب کرده است، ایمپلنت دندان می باشد. می خواهید بدانید ایمپلنت دیجیتال چیست؟ بررسی مزایا و معایب این روش سبب می شود تا این تکنولوژي را بیش تر بشناسید. همچنین راحت تر می توانید برای انجام آن تصمیم گیری کرده و در این زمینه با چالش کم تری مواجه خواهید شد.

ایمپلنت دیجیتال چیست؟ بررسی مزایا و معایب

بسیاری از افراد می خواهند بدانند ایمپلنت دیجیتال چیست؟ بررسی مزایا و معایب آن به چه صورت است؟ این روش که با هدف زیبا سازی دندان ها انجام می گیرد، یکی از به روز ترین تکنیک های موجود در زمینه تولید کننده ایمپلنت است. برای اجرای این کار از تجهیزات بسیار پیشرفته و مخصوصی مانند سرجیکال گاید استفاده می کنند. با قرار دادن این وسیله بر روی ناحیه بدون دندان، محل ورود دریل به خوبی کنترل شده و در نتیحه فیکسچر در بهترین مکان بین دندان ها قرار داده می شود. البته که این روش نیز ممکن است با چالش ها و عوارضی برای فرد همراه باشد.

حال اگر فرد بیمار برای انجام این کار از یک دندانپزشک بسیار حرفه ای و ماهر در این زمینه کمک بگیرید، قطعا کار بدون نقص اجرا شده و فرد هیچ گونه مشکلی را در این رابطه تجربه نخواهد کرد. برای انجام این کار ابتدا عکس سه بعدی از دندان و محل ریشه آن گرفته شده و بدون بروز آسیب به لثه و اعصاب محیطی این کاشت انجام می گیرد. شما با انجام این کار در مدت زمان بسیار کوتاه و با درد کم می توانید دندان هایی سالم، سفید و بسیار زیبا در دهان خود ببینید.

مزایای ایمپلنت دیجیتال دندان

برای آن که بدانید ایمپلنت دیجیتال چیست؟ بررسی مزایا و معایب این روش کاملا ضروری است. این روش بسیار مدرن و امروزی می تواند با مزیت های بسیار زیادی برای افراد همراه باشد که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • اگر بیمار استخوان کافی داشته باشد، در همان جلسه ای که دندان کشیده می شود، ایمپلنت هم می گذارند. در برخی موارد که بیمار ظرفیت ادامه کار را داشته باشد، روکش نیز نصب شده و تمام اقدامات لازم بدون وقفه انجام می گیرد.
  • در این روش احتمال لق شدن پایه دندان وجود ندارد و به خصوص اگر بیمار دندان خود را از قبل کشیده باشد، هرگز چنین مشکلی را تجربه نخواهد کرد.
  • این روش برای بیمارانی که کاملا دندان های پایین و بالای خود را از دست داده اند، بسیار مناسب بوده و موثر است.
  • زمان جراحی در این روش بسیار کوتاه ترمی باشد. در برخی از موارد حتی نیازی به بخیه نبوده و انجام کار بسیار ساده و راحت می باشد.
  • در این روش ایمپلنت دقیقا در سر جای اصلی خود قرار می گیرد و احتمال جا به جا شدن آن وجود ندارد.
  • در این روش به دلیل کوتاه بودن زمان انجام فرآیند، از تحلیل رفتن استخوان های فک جلوگیری می شود.
  • این روش کاشت یکی از شیوه های بدون درد و کاملا ایمن می باشد که احتمال بروز عفونت و مشکلات ثانویه در آن وجود ندارد.
  • جراحت و زخم انجام شده در این روش بسیار کوچک است و در نتیجه زمان ترمیم و دوره نقاهت آن نیز کوتاه می باشد.

مزایای ایمپلنت دیجیتال دندان

معایب ایمپلنت دیجیتال دندان

حال که قصد دارید به طور دقیق بدانید ایمپلنت دیجیتال چیست؟ بررسی مزایا و معایب این روش می تواند به خوبی شما را راهنمایی کند. پس از آن که به بررسی مزیت های انجام این کار پرداختیم، خوب است بدانید که انجام این کار ممکن است با معایبی نیز همراه باشد. یکی از مهم ترین عیوب آن حساسیت زیاد این کار می باشد. این عمل باید حتما توسط دندانپزشکان بسیار حرفه ای و فعال در این حوزه انجام گیرد. اگر این جراحی را به فرد غیر حرفه ای بسپارید احتمال دارد سرم به اندازه کافی به دریل نرسیده و در نتیجه دریل خشک کار کند. در این شرایط مشکل نکروز استخوان فک بروز پیدا کرده و بیمار درد زیادی را باید تحمل کند. از طرفی این روش برای افرادی که کاملا دندان خود را از دست داده اند مناسب نیست.

در این افراد اگر از این روش برای ایمپلنت استفاده شود، احتمال دارد در آینده لق شده و از بین برود. یکی از بزرگ ترین عیوب این روش آن است که در برخی موارد لازم است لثه از روی استخوان جدا شود و پودر استخوان نیز در همان بخش گذاشته شود. هزینه اجرای این کار نسبتا زیاد است و بسیاری از افراد به همین خاطر از انچام آن خودداری می کنند. یکی از علت های مهم گران شدن این روش آن است که فرد باید دو بار هزینه روکش را پرداخت کند. در این روش روکش اولیه برای مدت ۶ ماه قابل استفاده بوده و پس از آن باید روکشی از جنس زیرکونیوم ساخته شده و جایگزین روکش اول گردد.

معایب ایمپلنت دیجیتال دندان

کلام آخر

بسیاری از افراد می خواهند بدانند ایمپلنت دیجیتال چیست؟ بررسی مزایا و معایب این روش به شما کمک می کند تا راحت تر این روش درمانی را بشناسید. این روش در مدت زمان بسیار کوتاهی انجام گرفته و به دلیل تجهیزات مدرنی که در حین عمل استفاده می شود، ایمپلنت دقیقا در محل استاندارد خود قرار می گیرد. در نتیجه احتمال لق شدن و بیمار آمدن آن بسیار پایین است. مهم ترین عیب این روش نسبت به روش های مشابه هزینه بالایی است که باید بابت انجام این کار پرداخت کنید.

سوالات متداول برای ایمپلنت دیجیتال چیست؟ بررسی مزایا و معایب

  1. آیا بیمه های تکمیلی هزینه انجام ایمپلنت دیجیتال را متقبل می شوند؟
    خیر، یکی از بزرگ ترین معایب انجام این کار آن است که بیمه های تکمیلی قبول نکرده و کل هزینه را خود فرد باید پرداخت کند.
  2. چرا هزینه انجام ایمپلنت دیجیتال بسیار زیاد است؟
    زیرا این روش توسط نیرو های بسیار حرفه ای و آموزش دیده انجام می گیرد و از دستگاه های پیشرفته ای برای طراحی دقیق و اجرای کار استفاده می شود.
  3. هزینه انجام ایمپلنت دیجیتال چقدر است؟
    این هزینه ها با توجه به نوع دندان شما، میزان سلامت آن، مواد و دستگاه هایی که در این روش استفاده می شود و همچنن درمانگاه و یا مرکز دندانپزشکی که برای انجام این کار انتخاب می کنید، تعیین می شود.
امتیاز شما

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 6 =