عمر کامپوزیت دندان های جلو

فهرست مطالب
عمر کامپوزیت دندان های جلو

می خواهید بدانید عمر کامپوزیت دندان های جلو به چه عواملی بستگی دارد؟ یا این که تمایل دارید با روش های افزایش طول عمر این محصولات آشنا شوید. یکی از مهم ترین نکات در میزان ماندگاری این روش، استفاده از متریال های با کیفیت و مرغوب می باشد. برای خرید ایمپلنت ایرانی با ما تماس بگیرید.

کامپوزیت دندان جلو چیست؟

برای آشنایی با عمر کامپوزیت دندان های جلو خوب است که ابتدا بدانیم منظور از این نوع کامپوزیت ها چیست؟ این روش در حقیقت یک عمل زیبایی می باشد که طی این جراحی یک روکش بر روی دندان ها ایجاد می شود. با این کار عیوب دندان ها گرفته شده و طرح لبخند اصلاح می شود. در شرایطی که دندان ها شکسته و یا ترک خورده باشند و یا در صورتی که تغییر رنگ داده باشند، می توان از این روش استفاده کرد. با این کار ظاهر دندان های جلو بسیار زیبا شده و هنگام خندیدن چهره بسیار زیبا تری خواهید داشت. با این کار حتی فضای خالی بین دندان ها نیز پر شده و ظاهر آن ها بهبود می یابد. البته این روش فقط برای زیبایی به کار نرفته و برخی اوقات نیز جنبه درمانی دارد. بساری از افراد برای پر کردن و یا ترمیم دندان ها و به دید درمان از این روش استفاده می کنند. کسانی که دندان های نامرتبی دارند و یا با تغییر رنگ دندان ها مواجه شده اند، بهترین کاندیدا برای انجام این کار هستند.

 

کامپوزیت دندان جلو چیست؟

بیشتر بخوانید: تفاوت لمینت و کامپوزیت و روکش چیست؟

 

قیمت کامپوزیت دندان جلو

حال که با عوامل موثر بر عمر کامپوزیت دندان های جلو آشنا شدید، خوب است نحوه قیمت گذاری آن ها را نیز بشناسید. این روکش ها را با استفاده از فاکتور های مختلفی قیمت گذاری می کنند. شرکت های زیادی در سراسر دنیا به تولید این محصولات می پردازند. همین امر سبب می شود تا کیفیت ها مختلفی از این مواد تولید شده و روانه بازار شود. هر چه کیفیت این متریال ها بیش تر باشد، در قیمت های بالاتری به فروش می رسند. در مقابل نمونه های تقلبی و بی کیفیتی از این محصولات نیز وجود دارند که هیچ گونه ارزش خریدی نداشته و در قیمت های بسیار پایینی به فروش می رسند.

از طرفی تعداد دندان هایی که می خواهید به این روش روکش کنید، نوع عیب و ایراد دندان ها و رنگ دندان نیز تاثیر زیادی در این قیمت گذاری ها دارد. هر چه برای این کار به مواد بیش تری نیاز داشته باشید باید برای این کار هزینه های بیش تری پرداخت کنید. علاوه بر همه این موارد نوسانات قیمت دلار نیز اجازه ثابت ماندن این قیمت ها را نمی دهند. بنابراین برای اطلاع از قیمت روز این محصولات کافیست که به سایت پارس سمن طب مراجعه کنید.

 

قیمت کامپوزیت دندان جلو

بیشتر بخوانید: معرفی انواع لمینت دندان

 

فواید کامپوزیت دندان های جلو

حال که با عوامل مهم در طول عمر کامپوزیت دندان های جلو آشنا شدید، خوب است با فواید انجام این کار آشنا شوید. مهم ترین فواید و مزیت های انجام این کار عبارتند از:

  1. سفید کردن دندان ها: با استفاده از این روش می توانید رنگ دندان ها را سفید کرده و از زردی خارج کنید. با این کار دندان ها ظاهر زیبا تر به خود گرفته و در جذاب تر شدن چهره شما بسیار موثر هستند.
  2. ترمیم ظاهر دندان های کج: با این کار می توان دندان های کج شده را اصلاح کرده و ظاهر مرتب تری به دندان ها ببخشید.
  3. پر کردن فاصله بین دندان ها: از این روکش ها برای از بین بردن فاصله بین دندان ها نیز استفاده می شود. شما با این کار ظاهر زیبایی به دندان ها هدیه خواهید داد.
  4. تغییر اندازه دندان ها: گاهی اوقات برای بزرگ تر نشان دادن دندان هایی که بیش از حد کوچک هستند، از این روش استفاده می کنند.
  5. ترمیم دندان هایی با شکستگی جزئی: برخی افراد دندان هایی با شکستگی های جزئی دارند. در این شرایط می توان از این این نوع روکش ها استفاده کرده و ظاهر آن ها را مرتب کرده و زیبا تر کرد.
  6. طول درمان بسیار کوتاه: مدت زمان لازم برای ساخت و نصب این روکش ها بسیار کوتاه است. بنابراین افراد در بازه زمانی کوتاهی می توانند از این طریق ظاهر دندان های خود را زیبا تر کنند.
  7. هزینه مناسب: هزینه ای که برای انجام این نوع روکش ها نیاز دارید نسبت به روش ها مشابه بسیار کم تر بوده و مقرون بصرفه می باشد.
  8. حساسیت کمتر: احتمال بروز حساسیت در این روش بسیار کم است. اکثر افراد در انجام این کار با مشکل و عارضه خاصی مواجه نمی شوند. علاوه بر این، نصب این روکش ها دوره نقاهت بسیار کوتاهی دارد.

 

فواید کامپوزیت دندان های جلو

بیشتر بخوانید: برداشتن لمینت دندان چگونه انجام می شود

 

عوارض کامپوزیت دندان های جلو

عمر کامپوزیت دندان های جلو تحت تاثیر فاکتور های مختلفی تعیین می شود. انجام این روکش ها می تواند با عوارضی نیز همراه باشد که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • ماندگاری کم تر نسبت به لمینت ها: طول عمر این روش نسبت به لمینت ها کم تر می باشد. ماندگاری و طول عمر این روکش ها کم تر بوده و بعد از گذشت چند سال باید برای ترمیم و یا حتی تعویض آن ها اقدام کنید.
  • تغییر رنگ و لکه پذیری سریع: احتمال تغییر رنگ و لکه پذیری سریع در این روکش ها بسیار زیاد است. این روکش ها در مواجهه با نوشیدنی ها و مواد غذایی مختلف ممکن است دچار تغییر رنگ شده و یا لکه شود.
  • نیاز مداوم به پولیش و تعمیر: این نوع روکش ها به شرایط نکهداری و مراقبت خاصی نیاز دارند. شما باید هر ۶ ماه یکبار به دندانپزشک مراجعه کرده و این روکش ها را مورد بررسی قرار دهید. همچنین باید در مصرف مواد غذایی خود دقت کرده و در صورت بروز هر گونه مشکلی سریعا برای ترمیم آن اقدام کنید.
  • ظاهر غیر طبیعی نسبت به لمینت: این نوع روکش ها نسبت به دیگر روش ها کمی مصنوعی تر بوده و غیر طبیع هستند.

 

عوارض کامپوزیت دندان های جلو

بیشنر بخوانید: روکش زیرکونیوم چیست و چه مزایایی دارد؟

 

آیا کامپوزیت به دندان آسیب میزند

حال که با طول عمر کامپوزیت دندان های جلو آشنا شدید، خوب است در مورد آسیب های احتمالی این روکش ها نیز اطلاعاتی به دست آورید. این نوع روکش ها هیچ گونه آسیب خاصی به دندان ها وارد نمی کنند. این روش کاملا غیر تهاجمی بوده و هیچ گونه آسیبی به مینای دندان وارد نمی کند. از طرفی فرد هر زمان که بخواهد می تواند این روکش ها را از روی دندان های خود بردارد. این روش کاملا ایمن بوده و بی خطر می باشد. البته باید برای این کار به یک دنداپزشک بسیار معروف و معتبر مراجعه کنید که روکش ها را طبق اصول و دقت خاصی نصب کند.

 

آیا کامپوزیت به دندان آسیب میزند

 

افزایش عمر کامپوزیت دندان

عمر کامپوزیت دندان های جلو تحت تاثیر عوامل مختلفی تعیین می شود. یکی از موارد بسیار مهم و تعیین کننده در طول عمر این محصولات میزان مهارت دندانپزشک می باشد. هر چه این فرد با تجربه و حرفه ای تر باشد، می تواند نمونه های با دوام تری از این روکش ها را برای شما فراهم کند. از این رو شما باید به یک دندانپزشک بسیار معروف و شناخته شده بروید که در این زمینه مهارت بالایی دارد. یکی دیگر از فاکتور های مهم در میزان طول عمر این روکش ها، جنس متریال به کار رفته می باشد. تنوع بالایی از این محصولات توسط برند های مختلف تهیه می شود. از این رو کیفیت های گوناگونی از این متریال ها تولید شده و روانه بازار می شود. شما باید نمونه های بسیار مرغوب و با کیفیتی از این محصولات را انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهید. مورد بعدی که در تعیین طول عمر و ماندگاری این روکش ها موثر هستند، رعایت نکات بهداشتی می باشد که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • حتما در طول روز یک و یا دو بار مسواک بزنید. برای این کار از یک مسواک نرم و خمیردندان حاوی فلوراید استفاده کنید.
  • در طول روز یک و یا دو مرتبه از نخ دندان استفاده کنید.
  • از مصرف سیگار و کشیدن دخانیات خودداری کنید. با این کار از تغییر رنگ و آسیب زود هنگام این روکش ها جلوگیری می شود.
  • از جویدن غذا های سفت خودداری کنید.
  • هرگز بسته های مواد غذایی را با دندان باز نکنید.
  • اگر به خوردن ناخن و یا دندان قروچه عادت دارید، حتما این موضوع را پزشک خود در میان بگذارید.
  • مصرف نوشیدنی های اسیدی و شیرین را کاهش دهید.
  • از مصرف زیاد قهوه، چای و نوشیدنی های گازدار خودداری کنید تا از تغییر رنگ این روکش ها جلوگیری شود.
  • هر ۶ ماه یکبار به دنداپزشک مراجعه کرده و به خوبی از آن ها مراقبت کنید.
  • رعایت بهداشت دهانی
  • استفاده از مسواک و نخ دندان
  • اجتناب از مصرف سیگار و دخانیات
  • کم تر استفاده کردن از چای، قهوه و شکلات ها
  • و …

 

افزایش عمر کامپوزیت دندان

 

کلام آخر

عمر کامپوزیت دندان های جلو تحت تاثیر عوامل مختلفی تعیین می شود. اگر نکات بهداشتی را رعایت کنید و از مواد با کیفیت برای این کار استفاده نمایید، این روش کاملا بی خطر بوده و ماندگاری بالایی دارد. پارس سمن طب تولید کننده ایمپلنت در ایرانی با برند dpi است برای تهیه ایمپلنت ایرانی با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

  1. آیا کامپوزیت باعث التهاب لثه می شود؟
    اگر فرآیند نصب این روکش ها به درستی انجام گیرد، احتمال بروز این مشکل وجود ندارد.
  2. آیا با کامپوزیت می توان از نخ دندان استفاده کرد؟
    بله، این روکش ها به گونه ای نصب می شوند که بتوان به راحتی از نخ دندان برای تمیز کردن دندان ها استفاده کرد.
  3. در کامپوزیت از چه مواد غذایی می توان استفاده کرد؟
    غذا هایی که حاوی رنگ دانه بوده و باعث رنگ گرفتن دندان ها می شود نباید مورد استفاده قرار گیرند.
امتیاز شما

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 18 =